גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

http://www.habama.co.il/
הצגות

תיאטרון קרוב - אדון בקבוק - קומדיה מרגשת

ארכיון תאריך: 11 אפריל 2020

משך: שעה ורבע

את "אדון בקבוק" – מחזה שכתב וביים – הגדיר השחקן, הבמאי והמחזאי ניקו ניתאי בראיון לאתר "הבמה" כ"קומדיה מלנכולית". נושא היצירה הוא זקנה, שבעיניה מביט ניתאי ללא פחד ומורא ועם הרבה הומור. אדון בקבוק, בן 80 פלוס, בן גילו של ניתאי, הוא בעל מכולת שאוסף בקבוקים ריקים כיוון שהלקוחות ממשיכים להחזיר אותם, למרות שכבר לא נותנים עליהם פיקדון. הוא מנהל התכתבות ענפה על הנושא עם משרדים שונים, ובכלל זה עם משרד החוץ. במקביל, הוא מנהל מערכת יחסים לא פשוטה עם שתי בנותיו התאומות, שאחת מהן מבקשת להעבירו לדיור מוגן, עם נכדיו, שממעטים לבוא לבקר, ועם מטפלת שהונחתה עליו הישר מבלארוס.

"החברה שלנו רוצה להוציא את הזקנים מהנוף", אמר ניתאי ל"הבמה". "הם לא פוטוגניים, לא מועילים, ומחזיקים מעמד הרבה זמן. רוצים לתת להם ביטחון בלי שהם יפריעו למראה הצעיר והרענן של העיר. זו המורכבות של החיים המודרניים. אנשים לא יודעים להתמודד עם הזקנה, הם מעדיפים להעלים אותה מהעיניים".

הקומדיה על אדון בקבוק דווקא ממקדת את המבט על הזקנה ועל הזקן. ניתאי עצמו מודה שגם אותו היא עימתה לראשונה זה שנים עם העובדה שהוא כבר לא אדם צעיר. זה סוד כנותה של היצירה הזו, החמלה והרגישות שבה.

מאת ובבימוי: ניקו ניתאי
משתתפים: שושה קסטנברג רוזן, איתמר חן מנשה/אסף מור, אריאלה ברונשטיין, שיר שיטרית וניקו ניתאי
יעוץ אמנותי: דורית ניתאי נאמן
עיצוב תפאורה: צבי פדלמן
מוזיקה: שרון בלנק.
תנועה: אחינועם פישר
תלבושות: ענבל מלמד תמיר
תאורה: יעקב סליב
ע. במאי: ברוריה רבינר, יואב סדובסקי

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter