גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

http://www.habama.co.il/
הופעות מוזיקה קלאסית

פסטיבל M.ART - פרסל ומרטינוב

ארכיון תאריך: 27 פברואר 2020

משך: שעתיים, כולל הפסקה

מופעי פסטיבל M.ART

משך הקונצרט: שעתיים כולל הפסקה בת 15 דקות


חלק ראשון:
מיצירותיו של הנרי פרסל
חלק שני:
"הקדשה ליורי לובימוב" מאת ולדימיר מרטינוב

ולדימיר מרטינוב הוא מלחין רוסי עכשווי דגול, מחבר יצירות אינסטרומנטליות וסימפוניות בהזמנתם של גדולי המוזיקה האמנותית מרוסיה ומחוצה לה, וכן של במאי קולנוע ותיאטרון. בשנת 2009 התקיימה הבכורה של האופרה שלו "חיים חדשים" בביצועה של התזמורת הפילהרמונית של לונדון. אחד מיצירותיו האחרונות, "אשרי", בביצועה של רביעיית קרונוס המפורסמת, כלולה בפסקול סרטו של פאולו סורנטינו "יפה לנצח".

יצירתו של מרטינוב תבוצע בתל-אביב על ידי הרכב קאמרי Opus Posth בניהולה של טטיאנה גרינדנקו, האמנית העממית של רוסיה. קשר אמנותי ואישי מחבר מזה שנים רבות בינה לבין המלחין, ובשנת 2002 זכו השניים בפרס של הפדרציה הרוסית על עבודתם המשותפת. Opus Posth משלב בין מסורות ביצוע שונות, האוונגרדית והאותנטית, הוא פונה למזמורים גריגוריאניים וביזנטיים. טטיאנה גריננקו, המנהלת האמנותית של האנסמבל, נחשבת לתופעה ייחודית באסכולת הכנרים הרוסית העכשווית. האנסמבל יוצר מרחב מוסיקלי חדשני, תוך כדי שילוב בין העולמות של התיאטרון, השירה, האופרה והציור.

כמו כן, תבוצענה בקונצרט יצירותיו של הנרי פרסל, הנוכחות תמיד ברפרטואר האנסמבל.

 בין 20.2 ל-3.7 הבמות הגדולות של תל-אביב תזכנה לארח פסטיבל רב-תחומי של תרבות רוסית M.ART . העמותה המארגנת, המכונה אף היא M.ART , מקדמת תרבות רוסית עכשווית בניו-יורק, לונדון ותל-אביב. תוכנית הפסטיבל הינה לקט ייחודי של האירועים החשובים ביותר בתרבות הרוסית של ימינו.

תיאטרון, אופרה, בלט, מחול עכשווי, מוזיקה, הקרנות סרטים, מסיבות, הרצאות... באביב 2020 תושבי תל-אביב ימצאו את עצמם בלב האמנות הרוסית העכשווית.

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter