גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

http://www.habama.co.il/
אופרה

מוסטונן פסט 2016 - פסטיבל טאלין-תל אביב - האופרה הלאומית של אסטוניה - רינלדו

ארכיון תאריך: 29 פברואר 2016

משך: שעתיים וחצי

כל מופעי הפסטיבל
משתתפים:
מעצבת תנועה: קאטי קיביטאר
רינלדו, לוחם צלבני מוניקה:אבלין ליב
גופרדו, מנהגי הנוצרים, מנהגי מסע הצלב הראשון:אוליבר קוסיק
אלמירנה, בתו של גופרדו: הלן לוקוטה
ארגנטה, המלך המוסלמי של ירושלים:ראונו אלפ
ארמידה, קוסמת, מלכת דמשק, אהובתו של ארגנטה :הלן לפלאן
סירנות: ג'ולי ליל, אולגה זאייטצבה
קוסם: מרט יקובסון, מרט לאור
אאוסטזיו, אחיו של גופרדו: מרט מדיסטה
כרוז:איוו אונטון
ילדים ממקהלת הילדים של האופרה הלאומית של אסטוניה
התזמורת של האופרה הלאומית של אסטוניה

ליברית: ג'קומו רוסי על פי אהרון היל וטורקאוטו טאסו
במאי: ויליאם רלטון
מנצח: אנדרס מוסטונן
מעצבת תאורה: ג'ואנה טאון
מעצבת תפאורה ותלבושות:  קורדליה צ'יזהולם

מערכה ראשונה
גופרדו, בעזרת אחיו אאוסטזיו, מוביל את הצבא הצלבני במצור על ירושלים. רינלדו מאוהב באלמירנה, בתו של גופרדו, ואביה מבטיח לו את יד בתו בתנאי שינצח בקרב. כרוז מכריז על בואו של ארגנטה, מצביא בצבא האויב המוסלמי. ארגנטה מבקש שביתת נשק למשך שלושה ימים וגופרדו נענה בחיוב לבקשה. ארגנטה מצפה לבואה של אהובתו, ארמידה, הקוסמת רבת הכח והמלכה של דמשק, המגיעה ומסבירה לארגנטה כי הדרך היחידה להבטיח את ניצחונם היא להפריד בין הכוחות הנוצרים הצלבנים לבין רינלדו ומבטיחה לטפל בעניין. רינלדו ואלמירנה מצהירים שוב על אהבתם זה לזו כאשר ארמידה מגיעה עם צבאה וחוטפת את אלמירנה. גופרדו ואאוסטזיו לומדים מרינלדו על החטיפה ומציעים לו לבקש את עזרת הקוסם הנוצרי וכולם יוצאים למסע להצלת אלמירנה.

על גדת אגם, גופרדו, אאוסטזיו ורינלדו נחים לרגע קט מתוך ייאוש על הכישלון במציאת הקוסם הנוצרי. לפתע מגיעות סירנות בסירה. הן מבטיחות לרינלדו שהן תולכנה אותו לאהובתו. למגינת לבם של גופרדו ואאוסטזיו, רינלדו קופץ לסירה והסירה נעלמת. ארגנטה שומר על אלמירנה, השבויה בידי ארמידה, והוא מתוודה כי הוא התאהב בה. הוא מבטיח לה כי הוא יבגוד בארמידה וישחרר אותה אם היא תחזיר לו אהבה אך אלמירנה דוחה אותו. רינלדו, שנשבה אף הוא, מובא בפני ארמידה. הוא דורש ממנה כי תשחרר את אלמירנה. בניגוד לרצונה, ארמידה מתאהבת באויב שלה והיא מנסה לפתות אותו על ידי כך שהיא הופכת את עצמה להיראות כאלמירנה. רינלדו, החושד במזימותיה של ארמידה, דוחה אותה. ארגנטה מגיע וחושב שארמידה המחופשת היא בעצם אלמירנה והוא חוזר בפניה על הצהרות האהבים שלו. ארמידה זועמת על חוסר הנאמנות של ארגנטה ומבטיחה לנקום בו.
 
מערכה שנייה
גופרדו ואאוסטזיו מצליחים למצוא לבסוף את הקוסם הנוצרי המעניק להם את כוחות הכישוף שיעזרו להם להיכנס לארמונה של ארמידה מבלי להיפגע. ארמידה עומדת להוציא להורג את אלמירנה ורינלדו, החבוש בכלא של ארמידה, לא מסוגל למנוע זאת. לפתע גופרדו ואאוסטזיו מגיעים לעזרת השבויים. גופרדו, אלמירנה ורינלדו מאושרים מהאיחוד המרגש אך במקביל ארגנטה וארמידה, שכבר השלימו ביניהם, מכינים את צבאם לצאת לקרב. צבאו של גופרדו בהנהגת רינלדו מוכן לקרב. הצלבנים מנצחים במערכה. רינלדו ואלמירנה חוגגים את אהבתם בעוד ארמידה וארגנטה מקבלים בהכנעה את התבוסה. גופרדו סולח לאויביו ומשחרר אותם לחופשי.

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter